Wydawnictwo Akademickie ŻAK
Środa, 15 sierpnia 2018 r.     Imieniny obchodzą: Maria, Napoleon, Stella
Kompetencje informacyjne uczniów w perspektywie zmian szkolnego środowiska uczenia się

Borawska-Kalbarczyk Katarzyna

Kompetencje informacyjne uczniów w perspektywie zmian szkolnego środowiska uczenia się

isbn: 978-83-62015-88-7

wydanie I

Warszawa  2015 rok

ilość stron: 507,    format B-5,    oprawa miękka

druk czarno-biały

dziedzina: b/d


stawka vat: 5 %


cena netto: 50.00 zł    cena brutto: 52,50   

opis:
  Książka jest poświęcona analizie przemian współczesnego środowiska szkolnego w perspektywie rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Autorka podjęła również problematykę funkcjonowania pokolenia tzw. cyfrowych tubylców w zmediatyzowanym świecie, przedstawiając bogaty przegląd literatury polskiej i zagranicznej. Jako przedmiot badań przyjęła poziom kompetencji informacyjnych uczniów po ukończeniu kształcenia gimnazjalnego oraz zależność między wybranymi czynnikami a stopniem umiejętności informacyjnych młodzieży. Dokonała analizy stanu kompetencji informacyjnych uczniów szkoły średniej, liceów ogólnokształcących i techników. Sprawdziła, w jakim stopniu czynniki, takie jak na przykład płeć, typ szkoły, status wykształcenia rodziców, pochodzenie środowiskowe, poziom aktywności kulturowej rodziny, osiągnięcia szkolne różnicują poziom kompetencji informacyjnych.